Gdy zmrok wcześnie zapada, widoczność bywa ograniczona również w dzień, szczególnie ważne jest, by rower był prawidłowo oświetlony i posiadał:

• z przodu co najmniej jedno światło pozycyjne, w kolorze białym lub żółtym selektywnym;

• z tyłu co najmniej jedno światło odblaskowe oraz co najmniej jedno światło pozycyjne w kolorze czerwonym (w kształcie innym niż trójkąt).


❗️ Podczas jazdy w dzień, przy dobrej widoczności dopuszcza się, aby światła pozycyjne roweru były zdemontowane, ale na stałe musi być zamontowane światło odblaskowe.

❗️ Obowiązkowo świateł należy używać od zmierzchu do świtu, w tunelu, a ponadto w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza (mgła, deszcz, itp.).

Lampki przednie mają za zadanie przede wszystkim oświetlać drogę, powinny więc mieć odpowiednią moc (powyżej 200 lumenów). Lampki tylne odpowiadają głównie za widoczność rowerzysty, ich natężenie może być mniej intensywne (50–100 lumenów).  

Warto zainwestować w zakup lampek z różnymi trybami świecenia - światło migające zwiększa widoczność rowerzysty w ruchu ulicznym, a stałe oświetlenie lepiej sprawdza się na trasach nieoświetlonych.


Oświetlenie rowerowe należy zamontować nie niżej niż 25 cm od powierzchni jezdni i nie wyżej niż 150 cm.

I pamiętać, że przednia lampka służy do oświetlania drogi, a nie oślepiania innych uczestników ruchu.


Komentarze
* Ten email nie zostanie opublikowany na stronie.